Shoplog Antwerpen

4 Nov

He, hallo😀

Twee woensdagen terug, 24 Oktober, ben ik naar Antwerpen geweest met een vriendin, om eens lekker diehard te shoppen! Vroeg in de ochtend gingen we weg, laat in de avond kwamen we weer thuis, met volle tassen. Op zich valt het aantal items wat ik heb gekocht nog wel mee, want ik had niet bijster veel geld. Kiekst du mit? (Beoordeel met alsjeblieft niet op mijn Duits. Ik ben niet goed in Duits maar vind het wel grappig om in het Duits te praten. Wat ben ik blij dat ik dat vak heb laten vallen.)


Hier was ik echt naar opzoek, een nieuwe schooltas. Mijn oude schooltas, die ik eigenlijk zou moeten weggooien, bungelt nog aan hengels van misschien 3 millimeter dik. Ik was dus ook echt bang dat mijn schooltas zou breken onderweg naar de bushalte… Boeken over straat, auto’s over boeken, boeken niet meer bruikbaar. Nou zou dat niet zo heel erg zijn, maar toch. De tas komt van de H&M en was €19,95. Mooi binnen mijn budget. De tas bestaat uit 1 groot compartiment, met aan de buitenkant twee ritsen die leiden naar hetzelfde zijvakje. Aan de binnenkant zitten ook nog 3 zijvakjes, 1 met rits en 2 zonder.

Hier ging mijn shopquest ook om; een zwarte blazer. Een basic die je bijna overal mee kan combineren. Ik heb met een stapel kleren zo groot als de Mount Everest door de Forever21 gelopen die een stuk of 8 blazertjes en 8 andere items bevatte. De blazertjes moesten eerst door de audities en toen ze in de liveshows kwamen, nou, toen barstte de strijd pas echt los! De winnaar kan je zien op de foto. Hij kostte €27 ongeveer, niet goedkoop maar ik ben heel pietluttig wat zwarte blazertjes betreft. Vandaar dat ik er nog geen één had gevonden, tot vorige week woensdag, dan. Wat ben ik er blij mee (:

Deze trui was onderdeel van de Mount Everest in de Forever21. Toen ik hem zag hangen vond ik hem al leuk, de kleur, het model, de prijs (maar €14 voor een gebreide trui vind ik niet duur) en de dichtheid van het breien. Wel ziet de kleur er in bepaald licht een beetje bleek uit, meer als een beige, en is de kleur ook echt een kleur die mijn oude lerares Duits zou dragen, maargoed. Hij blijft leuk, vooral de kleur, het is echt zo’n lieve pastelkleur, heel licht paars. (Ik heb de foto wel bewerkt zodat de kleur van de trui het beste overkomt. De kleur van het tafellaken klopt dan weer niet, maargoed.)

Bij deze oversized streepjestrui hoort precies hetzelfde verhaal als bij de lila trui eigenlijk, toevallig was hij ook even duur, ook maar €14. Wel kan je deze trui makkelijker combineren.

Ik raad Antwerpen echt aan als shopstad, het is niet heel ver weg (voor de meeste Nederlanders dan) en met de trein is het goed te bereiken. Er zitten superveel leuke winkels, waaronder een paar die we niet in Nederland hebben zoals de Forever21 en Urban Outfitters en alle winkelmedewerkers zijn heel vriendelijk (niet zoals in Nederland waar je regelmatig chagrijnen tegenkomt). Ik vraag me af of dat gewoon aan het Vlaamse accent ligt of dat Vlamingen gewoon attent zijn. Ik denk beide (:

Dat was het eigenlijk wel. Ook heb ik nog gegeten in Antwerpen, een risotto zo groot als, kan je het raden, de Mount Everest. Heel jamjam en we kregen ook nog gratis brood met huisgemaakte knoflookboter. Nog meer jamjam. Die woensdag benoem ik tot de Mount Everestdag vanwege de kleren-Mount-Everest en de risotto-Mount-Everest.

X Miranda

Geef een reactie

