Halloween nail art tutorial

30 Okt

Howdy!

Vandaag heb ik een Halloween nail art voor jullie. Niks schrikwekkends, bloederigs of vies, maar gewoon een nail art wat te maken heeft met Halloween; namelijk een wolk vleermuizen. Deze keer is de tutorial compleet met uitleg én foto’s, zo moet het jou ook wel lukken😀

1. Leg je spullen klaar. Je hebt het volgende nodig: nagellakremover, één of meerdere watjes, één of meerdere wattenstaafjes, een stukje spons (van gewoon een huis-tuin-en-keuken spons), basecoat, een basiskleur (ik gebruik oranje, lekker Hallowoonachtig), topcoat en zwarte nagellak. Een placemat is ook handig.

2. Maak je nagels schoon met een in nagellakremover gedrenkt watje. Ook al heb je geen nagellak op je nagels, dit is toch handig om te doen om eventuele oliën van je nagels te verwijderen.

3. Je nagels zijn nu schoon en vetvrij. Een goede ondergrond. Ohyeah.

4. Breng een laagje basecoat aan. Ik gebruik basecoat van de Hema.

5. Doe dit bij al je nagels.

6. Breng één of meerdere laagjes van je basiskleur aan. Ik bracht 2 laagjes van Seventeen kleur 35 aangebracht (gekocht in Griekenland).

7. Breng wat zwarte nagellak aan op het sponsje. Ik gebruik Essence 59 ‘Black is back’ van de Colour&Go collectie.

8. ‘Stempel’ met het sponsje bij de tip (de uiteindes die niet bij je nagelriem zitten) van je nagel.

9. Als het goed is zou het er zo uit moeten zien.

10. Doe dit bij al je nagels.

11. Nu komt het moeilijke stuk. Teken met je kwastje allemaal M-en op je nagel. Dus de vorm van de hoofdletter M, alleen dan een beetje uitgerekt. Dit is de basis van een vleermuis. Ik gebruik een oud eyelinerkwastje.

12. Hoe dichter bij het ‘gestempelde’ zwart, hoe kleiner de M-en zouden moeten zijn. Bij je nagelriem komt de grootste M. Voor een realistischer effect kantel je de M-en.

13. Nu kleur je de vleermuizen in. Je tekent in de ‘inhammen’ van de M een soort van ruitje, met de onderkant iets puntiger. Bij het midden van de M teken je een soort van bolletje, dit is de kop van je vleermuis. Nu heb je vleermuizen op je nagel!

14. Teken de M-en op al je nagels.

15. Kleur dan alle M-en in en laat de vleermuizen tot leven komen. Muahahaha…

16. Dip een wattenstaafje in nagellakremover als je geknoeid hebt. Net zoals ik ^^

17. En maak het ‘gebied’ rond je nagels schoon.

18. Breng een laagje topcoat aan, maar doe dit pas na een paar uur, anders verpest je je nagels omdat het kwastje van de topcoat de nagellak versleept. Ik gebruik Top Coat van Paris Memories.

Dat is het! Het lijkt heel veel om te doen, maar als je het eenmaal door hebt is het heel makkelijk. Ik raad aan om eerst te oefenen op je duim, voordat je gelijk alles op je andere nagels tekent, omdat je duim groter is.

Natuurlijk hoef je niet op al je nagels deze vleermuiswolk (die op je af komt vliegen) te tekenen, je kan natuurlijk gewoon 1 nagel versieren met deze naderende vleermuiswolk en de rest van je nagels zwart, oranje of een andere kleur lakken.

Good luck, enne, veel plezier met Halloween! Ik hoop dat je er nog wat aan hebt (:

X Miranda

2 Reacties to “Halloween nail art tutorial”

  1. Maaike oktober 30, 2012 bij 5:59 pm #

    Jaaa, übergaaf! ^^
    Jammer dat ik mijn nagels net ‘bebloed’ heb met nagellak, anders had ik ze nu zo gemaakt. Maarja, dan maar volgende week ofzo… ;D

    • ohmymiranda oktober 30, 2012 bij 7:34 pm #

      Oeeeh, die wil ik dan wel zien morgen😀 haha ja, het is nooit te laat voor leuke vleermuisnagels :p

Geef een reactie

