Meet Jaap

24 Okt

Jaap gaat overal met me mee naartoe. Hij ligt ’s nachts altijd naast me. Soms praat ik met hem, maar meestal ga ik alleen met mijn vingers over hem heen. Hij heeft rondingen, maar daar stoor ik me niet aan. Veel mensen hebben hem al gezien, “Oh wat leuk,” zeggen ze dan.  Jaap is al bijna een jaar mijn metgezel en daar ben ik zeer blij mee.

Jaap is mijn mobiel, mijn Nokia Lumia 800. Ha, wat vond je van die cliffhanger? Bloedstollend spannend, eh? Eerst heette Jaap niet Jaap, iets anders namelijk (dûh), maar die naam ben ik weer vergeten. Net zoals het geslacht. Shame on me. Ik kreeg Jaap na mijn vorige metgezel, een prepaid Samsung U600, zo’n uitschuifbare, heel retro nu, maar heel hip destijds, en zonder naam. De anonimiteit van mijn Samsung betekent niet dat ik er minder blij mee was, ik was er ook zeer blij mee. Heel blij, totdat hij kuren begon te vertonen (omdat ongeveer de 4e keer vallen hem/haar teveel werd). Wat op zich niet verschrikkelijk was, want ik had hem toen al 4 jaar, maar alsnog vond ik het zonde. Hij ligt zelfs nog ergens te verpieteren op mijn kamer. Arm ding.

Toen zag ik Jaap. Ik was op slag verliefd; hij was blauw, hij was niet mainstream, de vormgeving van het besturingssysteem (Windows 7.5) was mooi en na wat research op internet had ik gelezen dat het nog handig was ook. Wat ik zelf ook vind, het is heel handig met de Live Tiles (dan zie je meer informatie op je startscherm, zegmaar) die allemaal heel simpel eruitzien waardoor het geen rommeltje wordt van allemaal icoontjes. Bovendien is het touchscreen echt super, het reageert heel fijn, en is ook nog eens ‘zacht’. Net alsof Jaap dag en nacht handcrème smeert. Daarom is het ook zo fijn om over hem te wrijven (: Er zijn wel een paar kleine dingen waar ik me soms aan erger, zo kan je geen screenshot nemen, wordt Whatsapp sloom bij groepsgesprekken en de reden waarom ik twijfelde over de aanschaf van Jaap: hij heeft geen front-facing camera. Maar dat neem ik voor lief, ik ben blij dat ik een mobiel heb met internet en een volledig toetsenbord, om zo maar iets te noemen. Sowieso kan Jaap meer, veel dan mijn vorige metgezel (sorry, Samsung U600, ik wil je niet beledigen :x). Dat was mijn mini review van Jaap, mijn blauwe Nokia Lumia 800.

“Waarom de naam Jaap?” Kan je je misschien afvragen. Nou, als ik objecten een naam geef, wat soms gebeurt, don’t judge me, dan kom ik snel uit bij namen zoals Jaap of Bassie. Zo heb ik een groepje vetplantjes gehad die de namen droegen van Jaap de IIe, Lodewijk, Bassie, Adriaan (ja, Bassie&Adriaan geïnspireerd ;P) en nog een aantal die ik ben vergeten. Na een week waren ze dood. Einde.

Oke, geen einde, want het klonk nogal luguber. Ze gingen dood omdat ik ze teveel water had gegeven. Kan je het geloven, vetplantjes, en in dit geval levende stenen, zijn de meest makkelijke planten om te onderhouden en ik laat ze doodgaan. Echt weer iets voor mij. Maarja.

Als afsluiter, omdat deze post ten slotte over Jaap gaat, en ik me weer heb laten verleiden tot afdwalen: Ik weet dat Jaap en ik nog veel plezier zullen beleven in de jaren die voor ons liggen. Deze keer het echte einde.

Aju x

Bron afbeelding Nokia Lumia 800

Bron afbeelding SamsungU600

Bron afbeelding levende steen

2 Reacties to “Meet Jaap”

  1. Jorinde oktober 28, 2012 bij 9:27 am #

    Leuk geschreven!

Geef een reactie

