Galaxy nail art

22 Okt

Good afternoon!

De galaxy print is hot op het moment. Tassen, leggings, shirts en sjaals zijn maar een paar voorbeelden waar je de galaxy print op terug kan vinden. Ook op nagels! Ik vond een tutorial en maakte het na en het eindresultaat is redelijk goed gelukt, al zeg ik het zelf (: Kijk je mee naar het eindresultaat en de stappen? (:

Ik vond deze tutorial op Youtube, van Cutepolish, zij maakt heel veel videotutorials voor nail art, met goede uitleg. Een aanrader! Bovendien heeft ze een heel kalmerende stem, waardoor deze tutorial overkomt als een fluitje van een cent en dat is het eigenlijk ook, gelukkig.

Wat je nodig hebt:

Basecoat, topcoat, zwarte nagellak (mag met glitters), witte nagellak, roze nagellak, blauwe nagellak, gele nagellak, een stukje spons, een dotting tool of een bobby pin en een tandenstoker.

Wat ik heb gedaan:

  1. Mijn nagels schoongemaakt met nagellak remover. Het is verstandig dit ook te doen, ook al heb je geen nagellak op je nagels zitten, zodat je vettigheid van je nagels afhaalt, waardoor het beter blijft zitten.
  2. 1 laagje basecoat, ik gebruik een basecoat van de Hema
  3. 2 laagjes zwarte nagellak aangebracht, ik gebruik “Hunt me if you can” van de Vampire’s Love collectie van Essence, met glitters (oooh, it’s glittery)
  4. Een beetje witte nagellak op het sponsje gesmeerd, de ‘overtollige’ nagellak op een papiertje gedept
  5. Daarna heb ik met het sponsje de ‘nebula’s ‘, de sterrenbanen ‘getekend’. Het is leuk als je hier wat variatie in aanbrengt (;
  6. Vervolgens met het sponsje op dezelfde manier de roze nagellak, Rimmel London PRO Lycra 295 Fancy Fuchsia, aangebracht op willekeurige plekken over de sterrenbanen
  7. Met het sponsje, weer op dezelfde manier, de gele nagellak, Janet 40, aangebracht op willekeurige plekken over de sterrenbanen
  8. Met het sponsje, weer op dezelfde manier, de blauwe nagellak, Rimmel London 60 seconds 825 Sky High, aangebrachtop willekeurige plekken over de sterrenbanen
  9. Met een tandenstoker, gedipt in de witte nagellak (Paris Memories), kleine sterren hier en daar aangebracht
  10. Met een dotting tool, of in mijn geval een bobby pin (zo’n haarspeldje) per nagel een aantal grotere sterren aangebracht
  11. Om het nog wat meer een ‘galaxy-gevoel’ te geven, wat shimmery zilvere nagellak hier en daar aangebracht. Je kan ook een glitternagellak met kleine glitters in een doorzichtige vloeistof over je hele nagel doen.
  12. Topcoat! (Paris Memories)

En omdat ik nog tijd over had, heb ik een nagellaktoren gemaakt. Het is de Statue of Nail Polish! (Oke, niet grappig.)

See ya!

2 Reacties to “Galaxy nail art”

  1. Amanda oktober 28, 2012 bij 6:39 pm #

    Hij is super gaaaaf!

Geef een reactie

