Nail art: meltin’ ice cream

4 Okt

Laatst had ik eens een rustige dag met weinig schoolwerk (finally!) dus besloot ik mijn nagels er weer fatsoenlijk uit te laten zien. Met fatsoenlijk bedoel ik dus geen ministukjes verschillende kleuren nagellak die er al weken (rond de 7) opzitten en afbladderen. Ja, zo erg was het gesteld met mijn nagels. Dus het was hoog tijd c:

Deze nail art is geïnspireerd (eigenlijk heb ik het compleet gekopiëerd, maargoed) door deze post van www.entirelynails.nl: http://www.entirelynails.nl/drip-drip-drip/.

Nu zijn die van mij wel minder goed gelukt (note: kortere nagels, minder vaste hand dus een minder impressive en bibberiger resultaat) maar ik vind het een grote verbetering, vergeleken met wat er eerst op mijn nagels zat!

Wat ik heb gedaan:

  1. Laagje basecoat van de Hema aangebracht, die heel snel droogt, een aanrader
  2. 1 peachy laagje van Seventeen over heel mijn nagel gedaan
  3. Nog een laagje van Seventeen aangebracht, maar nu alleen op de tips van mijn nagels, want de rest wordt toch bedekt met het roze van de ‘drips’
  4. Met een oud eyelinerkwastje de ‘drips’ getekend met het roze Rimmel London lakje. Dit is wel een priegelwerkje en duurt vrij lang, dus geduld is wel handig (nog een wonder dat ik het af heb gemaakt)
  5. Extra Rimmel London op de plekjes gedept die nog extra dekking nodig hadden
  6. De drips omlijnd met de zwarte Essence nagellak, en bij de grotere ‘drips’ een soort van streepje aangebracht voor extra dimensie
  7. Topcoat (van Paris Memories)

Natuurlijk heb ik mijn nagellakresten eerst verwijderd met een watje en (acetonvrije) nagellakremover. Bovendien heb ik  tussen elke stap alles even een minuutje laten drogen, voor het mooiste resultaat.

Alles wat ik heb gebruikt is verkrijgbaar in Nederland, behalve het peachy nagellakje van Seventeen, die verwelkomde tot mijn nagellakfamilie op vakantie in Griekenland.

See ya!

2 Reacties to “Nail art: meltin’ ice cream”

  1. Lonneke oktober 6, 2012 bij 10:17 am #

    wauw, superleuk gedaan! i like!

Geef een reactie

